czwartek, 24 maja 2018

"Czwartki z Okiem" - "23" na Mistrzostwa Świata!


Kogo powoła Nawałka? Kogo skreśli z listy? Mundialowy szał rozpoczął się na dobre. W związku z tym, postanowiłem zostać na chwilę trenerem naszej reprezentacji i powołać swoją kadrę, taką Na Moje Oko. :) 








Startujemy! Na pierwszy strzał idą bramkarze, gdzie mamy dwóch pewniaków - Wojtek Szczęsny oraz Łukasz Fabiański. Trener Nawałka będzie miał twardy orzech do zgryzienia, bo oboje prezentują fenomenalny poziom. Natomiast dzisiaj powołuję 23-osobową kadrę, w której mam trzech bramkarzy. Dlatego moją bramkarską formację uzupełniłby... Tomek Loska, który w barwach Górnika Zabrze rozegrał bardzo dobry sezon. Dałbym szansę młodemu chłopakowi - 22 lata, który mógłby "poczuć" klimat wielkiej imprezy, zebrać doświadczenie. Jednak korzystając z wybranków trenera Nawałki... stawiam na Skorupskiego. 

Obrońcy. Mam siódemkę pewniaków - Glik, Pazdan, Cionek, Piszczek, Bereszyński, Bednarek, Rybus, którego traktuję jako obrońce, a nie pomocnika. W tej konfiguracji mam trzech "typowych" środkowych obrońców do gry "czwórką" z tyłu - Glik, Pazdan, Cionek. Na prawą obronę mam Piszczka oraz ewentualnie Cionka. Natomiast lewą obronę zabezpiecza mi Rybus i w razie potrzeby Bereszyński, który w jednym z wywiadów wspominał, że do końca kariery Piszczka może grać na lewej obronie. Dorzucać jeszcze jednego? To zależy od formacji. Osobiście zostaje z siedmioma obrońcami, gdyż wolę powołać większą liczbę pomocników. Zastanawiałem się nad Jędrzejczykiem oraz Kędziorą, ale Kędziora przegrał rywalizację z Bereszyńskim. Natomiast Jędrzejczyk... pozytywny gość, lubię go, "żołnierz Nawałki", który ostatnio jest dalekoooo od swojej optymalnej dyspozycji. Za zasługi powołań nie wysyłam. 

Pomocnicy. Do Rosji pojadą na pewno - Krychowiak, Zieliński, Grosicki, Błaszczykowski, Kurzawa. Do środka pola przyda się jeszcze dwóch zawodników, a kandydatów mam trzech - Linetty, Mączyński, Żurkowski. Jako ogromny fan talentu młodego pomocnika Górnika, biorę Żurkowskiego, który może biegać przez 90 minut oraz ma serducho, ma charakter, jest przyszłością reprezentacji. Linetty czy Mączyński? Mączyński ostatni mecz rozegrał na początku kwietnia. Cały czas walczy z kolanem, ale jest... "żołnierzem Nawałki". Natomiast Karol Linetty rozegrał bardzo dobry sezon w barwach Sampdorii i Na Moje Oko jest po prostu lepszym kandydatem do gry na Mundialu. 

Napastnicy. Tutaj mamy trzech pewniaków - Lewandowski, Milik, Kownacki. Zostało jeszcze jedno miejsce, o które walczy Łukasz Teodorczyk oraz Kamil Wilczek. Na Moje Oko lepszym zawodnikiem jest "Teo", ponieważ jego sposób gry jest bardziej plastyczny. Kiedy będzie trzeba powalczy w polu karnym, "klepnie" z kolegą w środku pola, "sprzeda" łokcia, czy skoczy do przeciwnika. Takich charakterów potrzeba w mojej kadrze. 

Na Moje Oko na Mundial powinna pojechać taka "23": 

Bramkarze: Szczęsny, Fabiański, Skorupski. 
Obrońcy: Glik, Pazdan, Cionek, Piszczek, Bereszyński, Bednarek, Rybus.
Pomocnicy: Krychowiak, Zieliński, Grosicki, Błaszczykowski, Kurzawa, Linetty, Szymański, Żurkowski, Peszko. 
Napastnicy: Lewandowski, Milik, Kownacki, Teodorczyk. 

Ekscytujemy się wyborem "23", a Na Moje Oko w trakcie turnieju trener Nawałka skorzysta ok. 16-17 zawodników. Właśnie dlatego na taki turniej wziąłbym młodych graczy, którzy zbiorą doświadczenie i poczują atmosferę wielkiej imprezy. Potraktowałbym to jako pewnego rodzaju inwestycję w przyszłość. Prawdziwą "23" poznamy 4 Czerwca. Mistrzostwa Świata rozpoczną się 14 Czerwca, a biało-czerwoni swój pierwszy mecz rozegrają 19 Czerwca z Senegalem! Już się nie mogę doczekać! 

Oko. ;) 


foto: asinfo

1 komentarz:

  1. Krychowiak pewnikiem, pełen szacunek do Grześka.. Ale patrząc na obecny sezon to nawet w Juracie nie powinno go być

    OdpowiedzUsuń