czwartek, 20 września 2018

Dawać tę II rundę! Niech się dzieje!



Za nami pierwsza faza Mistrzostw Świata. Co można o niej powiedzieć? Na Moje Oko nasz zespół gra lepiej, niż się tego spodziewaliśmy, a na pewno lepiej niż spodziewałem się ja.







Po pierwszych pięciu spotkaniach tylko dwie drużyny mają komplet punktów, Polska oraz Włochy. Reszta zespołów gubiła punkty, co jest kolejny potwierdzeniem dobrej dyspozycji naszej drużyny. Nie będę podsumowywał tych pięciu spotkań, bo robiłem to w dłuuuuugich, pomeczowych elaboratach. Tutaj od razu kolejne podziękowania dla Was! Wielkie, wielkie dzięki za interakcję, za dyskusje, to jest to! Jedziemy dalej!

Co teraz? Nasza reprezentacja zostaje w Warnie i grać będzie w grupie H. Naszymi rywalami będą:

Czwarty zespół grupy A – Argentyna. Conte i spółka zgromadzili na swoim koncie sześć punktów, dwa mecze wygrali (3:0 oraz 3:2) i trzy przegrali (2:3, 1:3, 1:3).  Nie będziemy się tu doszukiwać jakiś wizji awansu Argentyńczyków. Zespół trenera Velasco swój udział na MŚ zakończy w drugiej fazie, ale… Na Moje Oko może namieszać. Według mnie potencjał tej drużyny jest całkiem spory i gdy pozwoli się im grać, to mogą „odpalić”. Dlatego w tym pierwszym meczu drugiej rundy, podopieczni trenera Heynena muszę wyjść na boisko, skoncentrowani na 150% i zrobić swoje. Tyle wystarczy.

Najlepszy punktujący – Conte (73)
Najlepszy blokujący – Sole (13)
Najlepszy zagrywający – Conte (5 asów)
Najlepszy przyjmujący – Conte (30,65%)


Polska - Argentyna || 21 WRZEŚNIA || 19:40
________________________________________

Drugim rywalem naszych „Orłów” będzie reprezentacji Francji. Francuzi to trzeci zespół grupy B. Przed nimi znaleźli się Brazylijczycy oraz… Holendrzy. „Trójkolorowi” do tej pory trzy mecze wygrali (3:0, 3:0, 3:1) oraz dwa przegrali oba 2:3. Cieszy mnie to, że gramy z nimi drugi mecz. Jutro Toniutti i spółka rozegrają mecz o „być albo nie być” z Serbią. Serbią, która gra bardzo dobrze i Na Moje Oko jest faworytem tej potyczki. Trzecia porażka Francuzów = koniec. Co to oznacza? Tyle, że zamiast na parkiecie siatkarskim, Francuzi będą myśleć o parkiecie… w bułgarskich klubach. :D 



Najlepszy punktujący – Ngapeth (67)
Najlepszy blokujący – Le Goff (8)
Najlepszy zagrywający – Rossard (8 asów)
Najlepszy przyjmujący – Ngapeth (38,64%)


Polska - Francja || 22 WRZEŚNIA || 19:40

________________________________________

Ostatnim przeciwnikiem naszej drużyny będą Serbowie, którzy zajęli drugą pozycję w grupie C. Wygrali cztery spotkania (3:0, 3:1, 3:1 i 3:2) oraz przegrali jedno 2:3. Do kolejnej rundy przechodzą z dwunastoma „oczkami”. Wiecie co mi od razu przychodzi do głowy? Stare porachunki! Cztery lata temu, to właśnie spotkanie z Serbami rozpoczęło naszą drogę po złoto! Niestety, dwa lata temu starcie z Serbami naszą drogę… szybko zamknęło. Co słychać u Serbów? Niewiele się zmieniło, wielkie ambicje, bardzo dobrze zawodnicy… będzie kawał grania! Aczkolwiek może się okazać, że już przed tym spotkaniem, obie ekipy wywalczą sobie awans do wymarzonej "6". 

Najlepszy punktujący – Kovacević (56)
Najlepszy blokujący – Lisiniac (10)
Najlepszy zagrywający – Lisiniac (8 asów)
Najlepszy przyjmujący – Ivović (21,10%)


Polska - Serbia || 23 WRZEŚNIA || 19:40

________________________________________

1. Polska 5–0 15 (15–3)
2. Serbia 4–1 12 (14–7)
3. Francja 3–2 11 (13–7)
4. Argentyna 2–3 6 (10–11)
________________________________________

Do kolejnej rundy turnieju awansuje sześć drużyn: czterej zwycięzcy grup oraz dwie najlepsze drużyny z drugich miejsc. Powiem tak, Na Moje Oko… nie mamy się czego bać. Musimy zagrać „swoją” siatkówkę, czyli to samo co w dotychczasowych meczach. Jestem przekonany, że to da nam „szóstkę”, a tam… niech się dzieje! Nasza gra jest dobra, a czuję, że będzie jeszcze lepiej, gdyż mam jakieś dziwne nieodparte wrażenie, że cały czas mamy rezerwy!

Zmiany przepisów? Olać to! Wiemy, że władze światowej siatkówki wykazują się brakiem profesjonalizmu. Dlatego zajmijmy się graniem. To, że przez ponad tydzień w krajach goszczących mistrzostwa obowiązują inne przepisy, jest… brak mi słów. ALE! Nie pozwólmy, żeby brak autobusu, brak informacji o konferencji i inne rzeczy wyprowadzały nas z równowagi i zbiły z kursu!

Inna sprawa. Problemy zdrowotne Kubiaka? Błagam! Na Moje Oko nie ma o czym gadać, bo „Kubi” to zawodnik, który nawet na jednej nodze pojawiłby się na parkiecie i pokazał jaja! Szkoda się rozwodzić na ten temat.

Przed mundialem… awans Polaków do finałowej szóstki to cel, który spełnia oczekiwania. Teraz? No właśnie! Niech się dzieje! POLSKAAAA! BIAŁOOO CZERWONIIII! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz