sobota, 23 stycznia 2016

Co można kupić za jednego Bale'a?

Ostatnio w mediach pojawiła się informacja o tym, ile tak naprawdę Real zapłacił Tottenhamowi za pewnego Walijskiego piłkarza - 100 mln 759 tys. 417 euro! Dużooo, bardzo dużooo pieniędzy! Tak sobie pomyślałem, co można sobie kupić za jednego Bale’a i tak…





Kwotę 100 mln 759 tys. 417 euro przemnożyłem przez obecny kurs Euro czyli 4,46, co dało mi 448 mln 379 tys. 405 złotych! Pokaźna sumka! No i teraz z czystym sumieniem mogę zabrać się z szaleństwo! Co mogę sobie kupić za równowartość mającego 27 lat, 183 centymetrowego Walijczyka, ważącego 74 kilogramy?  Zostając w sportowych klimatach, mógłbym sobie kupić:

Prawie cztery Legie Warszawy! Według portalu transfermarkt wartość Legii to około 27 mln Euro, a ja mam ponad 100! Stać mnie na prawie cztery Legie! Jeśli ktoś nie lubi Legii to może sobie kupić sześć Lechów Poznań, dziewięć Lechii Gdańsk czy choćby jedenaście Wiseł Kraków! Juu huu!

Wartość rynkowa wszystkich piłkarzy w naszej Ekstraklasie, a jest ich zarejestrowanych 448 to 140 mln Euro, czyli na kupienie wszystkich graczy braknie mi 40 mln Euro, no cóż, muszę obejść się smakiem i zadowolić czterema Legiami.

Każdego roku magazyn „Forbes” publikuje listę stu najlepiej zarabiających sportowców! No to wchodzę w to! Z kwotą około 100 mln Euro, stać mnie na kupienie każdego sportowca na świecie, oferując mu roczny kontrakt! Każdego sportowca za wyjątkiem dwóch bokserów Pacquiao i Mayweathera, którzy dzięki jednej walce zarobili tyle $$$, że odjechali reszcie stawki! Ronaldo, Messi, LeBron James, Kobe Bryant, Tiger Woods, Roger Federer, nie ma problemu! Mogę zakontraktować każdego z nich!

Jeśli chodzi o inne dyscypliny, którymi się interesuję i są one dość popularne w naszym kraju, mam tutaj na myśli siatkówkę, żużel czy obecnie piłkę ręczną, dysponując kwotą 445 milionów złotych jestem w stanie kupić dosłownie wszystko! Gdzieś czytałem, że najlepsi zawodnicy PlusLigi posiadają kontrakty w granicach miliona złotych. 445 milionów a 1, jest różnica. Mógłbym zbudować dream team jakiego jeszcze świat nie widział! Na lata!

Jakiś rok temu, czytałem wywiad z prezesem VIVE Tauron Kielce, panem Bartusem Servaasem, który mówił, że jeśli dobrze pójdzie to klub osiągnie za dwa lata budżet na poziomie 45 mln złotych! To już są naprawdę kosmiczne kwoty! Jednak jak się to ma do 445 mln?! Nadal przepaść. Wymieniając w kantorze jednego Bale’a, stać jest mnie na dziewięć VIVE Tauron Kielce! Fiu fiu!

Żużel, mistrzem Polski w sezonie 2015 została Unia Leszno, której budżet według informacji znalezionych w Internecie oscylował w granicach 7-8 milionów złotych. A więc możemy sobie kupić ponad 55 Unii Leszno! Budżety wszystkich klubów to około 70-80 milionów, czyli ponad pięć razy mniej niż Real zapłacił za jednego zawodnika…

Odejdźmy od sportu, co można sobie kupić za 445 milionów złotych? Najdroższy jednorodzinny dom świata, „Dom Mayfair” – rezydencja znajdująca się w londyńskiej dzielnicy Mayfair, 21 sypialni, tyle samo łazienek, basen, sauna, parking dla czterech limuzyn, chatka jak bum, cyk, cyk!

Jeśli ktoś jest fanem piasku i wody, możemy sobie kupić własną wyspę, jest taka możliwość! O pieniądze martwić się nie musimy! Kupienie własnej wyspy to koszt około 100 mln Euro, stać nas! J Jachty, zamki, loty w kosmos, nowiutkiego F-16, itd. itd.

To wszystko za jednego Walijskiego piłkarza, kosmos prawda? Potraktujcie te wszystkie przeliczenia i wyliczenia z przymrużeniem oka, bo nie można podchodzić do tego tak, zero – jedynkowo. Jednak przez chwilę zastanówcie się i pomyślcie. Jak kosmicznymi kwotami obraca się w świecie sportu! Wręcz niewyobrażalnymi! 445 milionów za jednego, normalnego człowieka!


A na co wy wymienilibyście równowartość rynkową Garetha Bale’a?  

Paweł.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz